Utasbiztosítás? Legyen alap! De hogyan válasszunk?

Europ Assistance hogyan válasszunk utasbiztosítást - augusztus blogcikk
Hogyan válasszunk utasbiztosítást? Biztos, hogy az ár a legfontosabb tényező? Milyen előnyöket hordoz számunkra, ha az utazásunk céljának megfelelő fedezeteket választunk? Szükséges-e az EU-ban az utasbiztosítás? Cikkünkben összeszedtük a válaszokat a megfelelő utasbiztosítás kiválasztásához.

Utasbiztosítás? Legyen alap! De hogyan válasszunk?

Mielőtt külföldi utazásra vagy nyaralásra indulunk, érdemes alaposan utánanézni és kiválasztani a megfelelő utasbiztosítást, mert egy váratlan kiadás amellett, hogy komoly anyagi terhet jelent, fenekestül forgathatja fel a pihenést. Alábbi írásunkban sorra vesszük, hogy miket érdemes szem előtt tartani, mielőtt döntenénk.

Szükséges-e az EU-ban az utasbiztosítás?

Az Európai Unióban ingyenes orvosi ellátásra jogosult minden EU-s állampolgár az Európai Egészségbiztosítási Kártya (EEK) segítségével. Ez az alapbiztosítás nem feltétlenül nyújt teljes körű védelmet az utazás során, a kártya ugyanis nem fedezi a teljes orvosi ellátás költségét, és csak az állami intézményekben érvényes. Sőt bizonyos országokban ennél szűkebb az EEK kártya terhére igénybe vehető szolgáltatások köre, és csak kivételes esetekben téríti a hazaszállítási költségeket egy külföldön elszenvedett baleset esetén. A poggyászkárról már ne is beszéljünk!

Mindenképpen ajánlatos Európai Egészségbiztosítási Kártya (EEK) mellett is megfontolni az utasbiztosítás megkötését is.

Mi alapján válasszunk utasbiztosítást?

A rengeteg utasbiztosítási ajánlat közül nehéz kiválasztani a megfelelőt. A választás során ne az ár legyen az elsődleges szempont. Sokkal fontosabb a biztosítás által kínált szolgáltatások és limitösszegek összehasonlítása, az utazásunk célja és módja alapján.

Fontos szempontok:

  • Fedezetek: Bizonyosodjunk meg róla, hogy a biztosítás fedezi azokat a kockázatokat, amelyekkel az utazásunk során találkozhatunk. Ezek közül a leggyakoribbak a betegség, baleset, vagy idő előtti hazautazás.
  • Limitösszegek: Ellenőrizzük a biztosítási feltételekben meghatározott limitösszegeket. Ezek jelölik, hogy a biztosító mennyit térít az egyes szolgáltatások esetén.
  • Extra szolgáltatások: Bizonyos biztosítások extra szolgáltatásokat is nyújtanak, mint például fedezet extrém sportokra, jogvédelem vagy tolmácsolás. Döntsük el, hogy ezek számunkra mennyire fontosak.
  • Az utazás hossza: Hosszabb távollét esetén (2 hét vagy annál több) érdemes olyan biztosítást kötni, ami tartalmaz háztartási asszisztencia szolgáltatást, ami az otthonunkban váratlanul bekövetkezett vészhelyzetek elhárításában segít, hogy emiatt ne kelljen megszakítanunk a nyaralásunkat.
  • Utasok száma: Ha egyedül utazunk, fontos lehet, hogy baleset vagy betegség esetén a kórházi beteglátogatás kapcsán felmerülő repülőjegy és szállás költségét is állja a biztosító, míg családosként gyermekünk hazajutásának megoldása lehet a legfőbb szempont.
  • Autó vagy repülő: Nem mindegy az sem, hogy mivel utazunk. Repülőgépes nyaralás esetén mindenképpen ellenőrizzük, hogy mire terjed ki a poggyászbiztosítás, míg autós utazásnál a gépjármű segítségnyújtásához kapcsolódó szolgáltatásokra érdemes figyelni, mint például a helyszíni javítás vagy autómentés, vagy adott esetben a csereautó biztosítása.

 

Ne feledjük, hogy nem feltétlenül a legolcsóbb utasbiztosítás az, amit keresünk! Olyan biztosítást válasszunk, amely megfelel igényeinknek és nyaralásunk céljának.

Ismerje meg részletesen az Europ Assistance Travel Care utasbiztosítási csomagjait, és válassza az Önnek leginkább megfelelőt most 15% kedvezménnyel*:
www.europ-assistance.hu/travel-care

*az akció 2024. december 31-ig érvényes.

Oszd meg!

Kapcsolódó bejegyzések

Utasbiztosítás? Legyen alap! De hogyan válasszunk?

Hogyan válasszunk utasbiztosítást? Biztos, hogy az ár a legfontosabb tényező? Milyen előnyöket hordoz számunkra, ha az utazásunk céljának megfelelő fedezeteket választunk? Szükséges-e az EU-ban az ...

Autóval külföldön – a nyugodt utazás záloga

Kötelező biztosítás, casco és gépjármű asszisztencia: mi a különbség? Milyen autóra köthetek, és mit tartalmaz egy jó gépjármű asszisztencia biztosítás? Cikkünkben minden esetlegesen felmerülő kérdésre ...

Hol kiránduljunk ősszel? Ezek a legjobb magyarországi úti célok autósoknak

Magyarország számos gyönyörű helyszínt tartogat azok számára, akik autóval indulnak útnak. Cikkünkben összegyűjtöttek a legkedveltebb úti célokat, amiket mindenképpen érdemes ősszel meglátogatni. ...
Belföldi Assistance, minden nap 0 – 24 óráig:
1 4567

Külföldről hívható Assistance,
minden nap 0 – 24 óráig:

+36 1 458 4480

Travel Care utasbiztosítás

  • egészségügyi- és további utazási segítségnyújtás, betegségbiztosítás, balesetbiztosítás, poggyászbiztosítás, felelősségbiztosítás és jogi segítségnyújtás, otthoni segítségnyújtás,
  • sérülés nyomon követése a hazaérkezést követően,
  • kiterjeszthető téli sporttevékenységekre is,
  • kiegészítő autós fedezet,
  • éjjel-nappal elérhető asszisztencia szolgáltatás,
  • akár 90. életév betöltéséig is megköthető biztosítás.
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Amennyiben szolgáltatói partner szeretne lenni, ezen az űrlapon vegye fel velünk a kapcsolatot.

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező!

Concierge szolgáltatás

Szolgáltatásunk segítséget nyújt az ügyfelek azon feladatainak, teendőinek és kötelességeinek kiszervezésében, ahol nem szükséges a személyes jelenléte.

  • szolgáltatásunk az utazástól és szállásfoglalástól kezdve egészen a helyi programok szervezéséig nyújt átfogó megoldást
  • előre lefoglaljuk a legjobb helyeket ügyfeleinknek, legyen szó koncertekről, előadásokról, fesztiválokról vagy egyéb kiemelt eseményről
  • ügyfeleink meglepetéseket rendelhetnek szeretteiknek, csomagot vagy virágot küldhetnek Magyarország területén bárhova vagy a nagyobb európai városokba
  • a világ számos pontján szakemberek várják ügyfeleink hívását, hogy segítsünk, ha problémája akad (pl. egy otthoni káresemény vagy egészségügyi kérdés esetén)
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Cyber szolgáltatás

Szoftveres és kiegészítő szolgáltatásokat nyújtunk, melyek segítenek az áldozattá válás megelőzésében.

  • ügyfél által megadott adatok folyamatos monitoringja, és gyanús tevékenységek észlelése esetén e-mail és SMS értesítés
  • a hét minden napján 0-24 órában hívható telefonos segítségnyújtás
  • hozzáadott kiegészítő megoldások nyugalom biztosítása érdekében: IT asszisztencia, jogi és pszichológiai útmutatás​, digitális adathordozóról történő adatmentés
  • összegbiztosítások: Bankkártya, kulcsok és hivatalos okmányok pótlása​, ATM készpénzfelvétellel kapcsolatos rablás​, bankkártyával való visszaélés esetében
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Kiterjesztett garancia szolgáltatás

A Kiterjesztett Garancia biztosítás a Biztosított ingatlanában, magáncélú felhasználásban lévő elektromos háztartási gépek, szórakoztató elektronikai eszközök meghibásodása vagy törése esetén a javítási költségekre nyújt fedezetet.

  • háztartási és szórakoztató eszközök garanciális meghibásodása vagy véletlenszerű törése esetén a javítási költségek megtérítése, a javítás megszervezésével, adott esetben az érintett készülék hozom-viszem szolgáltatásával
  • kiterjeszthető fedezet a hordozható elektronikai eszközökre (mobiltelefon, tablet, laptop)
  • a gyártó vagy eladó garanciája lejárta utáni időszakban
  • háztartási és szórakoztató eszközök maximális életkora a vásárlástól számítva 72 hónap, hordozható elektronikai eszközök esetén maximum 24 hónap lehet
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Otthon asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk a hét minden napján, 24 órában biztosít megoldást háztartási vészhelyzet esetén az Europ Assistance által ellenőrzött szolgáltató partnerekkel az ország teljes területén. Legyen szó csőtörésről, dugulásról, üveg- vagy kulcstörésről, gázvezeték vagy elektromos hálózat meghibásodásáról.

  • a hét minden napján 0-24 órában hívható dedikált telefonszám
  • az ügyfél bejelentésétől számított 24 órán belül szakembert küldünk a helyszínre
  • vészelhárítási szolgáltatás megszervezése a szerződtetett és rendszeresen ellenőrzött, országos szolgáltatói hálózat koordinálásával (duguláselhárítás, gázvezeték szerelés, üvegezés, villanyszerelés, vízvezeték szerelés, zárjavítás)
  • költségvállalás: tényleges sürgősségi esetekben az Europ Assistance átvállalja az általa küldött szakiparosnak a vészelhárítás érdekében felmerült alábbi költségeit meghatározott összeghatárig: kiszállási díj, munkadíj, anyagköltség
  • szakiparos ajánlás nem háztartási vészhelyzeti esetekben
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Egészségügyi asszisztencia-szolgáltatás

Alacsony költségű, munkavállalói vagy ügyfélmegtartást célzó, egészségügyi szolgáltatást nyújtó megoldást kínálunk, bizonyos esetekben a felmerülő költségek átvállalásával.

  • széleskörű egészségügyi asszisztencia szolgáltatás: akár háziápolás teljeskörű megszervezése, orvosi házivizit, betegszállítás, gyógytorna
  • 48 órán belüli, tervezhető esetben maximum 14 napon belüli időpontra megszervezett ellátás
  • a biztosító és a szolgáltatásszervező egy kézben van (Europ Assistance)
  • nincs szerződéskötés előtti kockázat elbírálás
  • teledoktor szolgáltatás, telekonzultációs lehetőség belgyógyász szakorvossal, másodvélemény független szakorvos bevonásával
  • járóbeteg szolgáltatások, szűrővizsgálatok megszervezése
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Gépjármű asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk lényege a professzionális, autós segítségnyújtás: a Europ Assistance tapasztalt kollégái leveszik az ügyintézés és szervezés terhét ügyfele válláról Magyarország területén belül és Európában.

  • a hét minden napján, napi 24 órában segítséget nyújt belföldön és külföldön egyaránt
  • bármilyen életkorú gépjármű esetén igénybe vehető
  • nincs meghatározott maximális km futásteljesítmény
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Utazás asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk kiterjed az egészségügyi szolgáltatások szervezésére, az információnyújtásra, és biztosítjuk a komplett utasbiztosítási fedezeteket is.

  • nemzetközi segélyhívó szolgálatunk, az év 365 napján, napi 24 órában áll az utazók rendelkezésére
  • egészségügyi hálózatunk több mint 200 országban lehetővé teszi a megbízható orvosi ellátást
Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette érdeklődését,
írjon nekünk a salessupport@europ-assistance.hu
e-mail címre.

Gépjármű asszisztencia szolgáltatás

Szolgáltatásunk lényege a professzionális, autós segítségnyújtás. Műszaki meghibásodás, baleset, vagy önhiba esetén az Europ Assistance tapasztalt kollégái leveszik az ügyintézés és szervezés terhét az Ön válláról Magyarország területén belül és Európában egyaránt.

  • gépjármű életkorának megkötése nélkül igénybe vehető
  • nincs meghatározott maximális km futásteljesítmény